Została opublikowana
nowa wersja programu Comarch OPTIMA 2012.5.1. Aktualnie producent, firma
Comarch, skupia się przede wszystkim na zwiększaniu wydajności działania
programu. Dotyczy to głównie szybkości wykonywania różnych operacji, jak np.
naliczanie wypłat, a także poruszania się po rozbudowanych listach ze znaczną
ilością pozycji, jak np. kartoteki cennikowe. Projektanci programu nie
zapomnieli również o sugestiach użytkowników Comarch OPTIMA, związanych z
dodatkowymi funkcjonalnościami oraz poprawą niektórych rozwiązań już
wdrożonych.
Lista wszystkich
zmian i nowości jest bardzo długa, dlatego też poniżej zaprezentujemy kilka,
godnych uwagi pozycji.
- Nieaktywne schematy numeracji dokumentów. Umożliwiono ponowne wykorzystanie symbolu nieaktywnego schematu numeracji dokumentów.
- Języki obce. Dotychczas można było wprowadzać nazwy, opisy towaru oraz wartości atrybutów w języku angielskim i niemieckim. Obecnie lista języków obcych została rozbudowana o trzydzieści języków obcych, m.in.: Francuski, Ukraiński, Czeski, Słowacki, Rosyjski, Hiszpański, Włoski…
- Współpraca z Comarch Mobilny Sprzedawca. Umożliwiono współpracę z Comarch Mobilny Sprzedawca na module Handel.
- Towary zalegające. Dla baz, gdzie naliczanie kosztu własnego sprzedaży odbywa się wg metody FIFO lub LIFO w menu Handel/ Zasoby jest dostępny wydruk Towary zalegające(GenRap)/Wzór standard zawierający informacje o towarach, które zalegają na magazynie określoną ilość dni.
- Nr listu przewozowego. Na Paragonach, Fakturach Sprzedaży na zakładce Kontrahent umożliwiono wpisanie nr listu przewozowego.
- Zamówienia w cenach netto. Dla Klientów iSklep24 będących podmiotami gospodarczymi (podczas rejestracji w iSklep24 należy zaznaczyć parametr Firma) towary prezentowane są w cenach netto.
- Księgowość. Predekretacja. W Konfiguracji w gałęzi Firma/ Księgowość/ Księgowość kontowa dodano parametr dotyczący usuwania predekretacji podczas usuwania księgowania. Zaznaczenie parametru powoduje usunięcie predekretacji z dokumentu w momencie usuwania księgowania.
- Biuro Rachunkowe. Wprowadzono nadruk na formularz deklaracji VAT-7 w wersji 12 i formularz VAT-7K w wersji 6.
- Księgowość -> Rozrachunki. Optymalizacja. Zoptymalizowano seryjne dodawanie dokumentów: potwierdzeń sald, ponagleń zapłaty oraz not odsetkowych.
- Księgowość -> Obroty i salda. Optymalizacja. Przyspieszono wyświetlanie wyników po przeliczeniu obrotów i sald.
- Optymalizacja naliczania wypłat. Zoptymalizowano proces naliczania wypłat. W szczególności dotyczy to dużych baz danych, w których pracownicy mają wypłaty z wielu poprzednich lat.