Mnogość sklepów
internetowych powoduje coraz większe problemy z zaistnieniem pośród ogromnej
konkurencji. Dostępność darmowych platform e-commerce, a także płatnych
rozwiązań, umożliwiających stworzenie i obsługę takiej witryny powoduje, że
dosłownie każdy może taki sklep internetowy otworzyć i z mniejszym lub większym
powodzeniem go prowadzić.
Jednak zawsze pojawiają się pewne standardowe problemy podczas zakładania esklepu. Jak je ominąć? Zapraszamy do lektury.
Pierwsze problemy
podczas zakładania esklepu pojawiają się już na etapie konstrukcji wizualnej
witryny. Ułożenie poszczególnych elementów esklepu (okno "Koszyk",
wyświetlanie produktów, menu itp.), wizualizacja graficzna witryny, banery
itp., mogą sprawiać problemy. Jeśli osoba zakładająca swój esklep nie jest
dostatecznie biegła w tych kwestiach, powinna rozejrzeć się za aplikacją, która
krok po kroku przeprowadzi ją przez konfigurację wizualną przyszłego esklepu. Z
pomocą przychodzi m. in. aplikacja Comarch e-Sklep pozwalająca nawet laikowi w
zakresie witryn sklepów internetowych przygotować atrakcyjną wizualnie i
przejrzystą stronę www. System tzw. plug-inów pozwala na poukładanie (jak
klocki) całej strony sklepu, zarówno głównej, jak i podstron.
Kolejna trudność to
zatowarowanie esklepu. Ręczne wprowadzanie danych może zająć wiele czasu, a
dodatkowa edycja kart towarowych (dodawanie opisów, zdjęć itp. ) dodatkowo
spowolni pracę. Tego problemu nie ma, gdy użytkownik korzysta ze zintegrowanych
rozwiązań handlowych, jak np. Comarch ERP Optima + Comarch e-Sklep. Wprowadzone
w Optimie towary mogą być tam od razu opisane, dodane zdjęcia i cechy, a w
momencie gdy zdecydujemy o internetowej sprzedaży tego towaru, po prostu
wysyłamy go do naszego esklepu bezpośrednio z programu fakturującego.
Gdy nasz sklep
internetowy posiada już atrakcyjny wygląd, dostępne są na nim oferowane przez
nas towary (odpowiednio opisane), czas zadbać o odpowiednie pozycjonowanie w
wynikach wyszukiwarki (np. Google). Wbudowane w Comarch e-Sklep narzędzia do
pozycjonowania naszej witryny, ułatwią nam pracę nad poprawieniem pozycji w
wyszukiwarce.
Teraz pozostaje nam
tylko uporać się z nawałem zamówień w naszym sklepie :). Szeroka gama szablonów wiadomości email
przygotowanych do wysyłki naszym klientom, ułatwia komunikację oraz
informowanie o zakupie, wysyłce, czy też potwierdzeniu wpłaty. Powiązanie
Comarch e-Sklep z serwisami, w których można dokonać płatności za zakupione w
naszym sklepie towary, automatyzuje obsługę płatności.
Integracja z serwisami Allegro, Ceneo, Skąpiec, Optineo i innych umożliwia poszerzenie rynku zbytu.
Integracja z Comarch ERP
Optima umożliwia ewidencjonowanie i fakturowanie wszystkich zamówień, oraz
rozliczeń z danymi kontrahentami. Automatyczna lub ręczna synchronizacja (do
wyboru) pomiędzy tymi aplikacjami, ułatwia dwukierunkową wymianę informacji.
Jak widać dobór
odpowiedniego oprogramowania i rozwiązań przeznaczonych do obsługi sklepów
internetowych, może znacznie ułatwić obsługę takiego sklepu, a przede wszystkim
zwiększyć skuteczność sprzedaży poprzez sklep internetowy.