piątek, 30 listopada 2012

Comarch e-Sklep - pomysł na dobry sklep internetowy

Mnogość sklepów internetowych powoduje coraz większe problemy z zaistnieniem pośród ogromnej konkurencji. Dostępność darmowych platform e-commerce, a także płatnych rozwiązań, umożliwiających stworzenie i obsługę takiej witryny powoduje, że dosłownie każdy może taki sklep internetowy otworzyć i z mniejszym lub większym powodzeniem go prowadzić.
Jednak zawsze pojawiają się pewne standardowe problemy podczas zakładania esklepu. Jak je ominąć? Zapraszamy do lektury.


Pierwsze problemy podczas zakładania esklepu pojawiają się już na etapie konstrukcji wizualnej witryny. Ułożenie poszczególnych elementów esklepu (okno "Koszyk", wyświetlanie produktów, menu itp.), wizualizacja graficzna witryny, banery itp., mogą sprawiać problemy. Jeśli osoba zakładająca swój esklep nie jest dostatecznie biegła w tych kwestiach, powinna rozejrzeć się za aplikacją, która krok po kroku przeprowadzi ją przez konfigurację wizualną przyszłego esklepu. Z pomocą przychodzi m. in. aplikacja Comarch e-Sklep pozwalająca nawet laikowi w zakresie witryn sklepów internetowych przygotować atrakcyjną wizualnie i przejrzystą stronę www. System tzw. plug-inów pozwala na poukładanie (jak klocki) całej strony sklepu, zarówno głównej, jak i podstron.

Kolejna trudność to zatowarowanie esklepu. Ręczne wprowadzanie danych może zająć wiele czasu, a dodatkowa edycja kart towarowych (dodawanie opisów, zdjęć itp. ) dodatkowo spowolni pracę. Tego problemu nie ma, gdy użytkownik korzysta ze zintegrowanych rozwiązań handlowych, jak np. Comarch ERP Optima + Comarch e-Sklep. Wprowadzone w Optimie towary mogą być tam od razu opisane, dodane zdjęcia i cechy, a w momencie gdy zdecydujemy o internetowej sprzedaży tego towaru, po prostu wysyłamy go do naszego esklepu bezpośrednio z programu fakturującego.

Gdy nasz sklep internetowy posiada już atrakcyjny wygląd, dostępne są na nim oferowane przez nas towary (odpowiednio opisane), czas zadbać o odpowiednie pozycjonowanie w wynikach wyszukiwarki (np. Google). Wbudowane w Comarch e-Sklep narzędzia do pozycjonowania naszej witryny, ułatwią nam pracę nad poprawieniem pozycji w wyszukiwarce.

Teraz pozostaje nam tylko uporać się z nawałem zamówień w naszym sklepie :).  Szeroka gama szablonów wiadomości email przygotowanych do wysyłki naszym klientom, ułatwia komunikację oraz informowanie o zakupie, wysyłce, czy też potwierdzeniu wpłaty. Powiązanie Comarch e-Sklep z serwisami, w których można dokonać płatności za zakupione w naszym sklepie towary, automatyzuje obsługę płatności. 

Płatności online

Integracja z serwisami Allegro, Ceneo, Skąpiec, Optineo i innych umożliwia poszerzenie rynku zbytu.

Integracja z Comarch ERP Optima umożliwia ewidencjonowanie i fakturowanie wszystkich zamówień, oraz rozliczeń z danymi kontrahentami. Automatyczna lub ręczna synchronizacja (do wyboru) pomiędzy tymi aplikacjami, ułatwia dwukierunkową wymianę informacji.


Jak widać dobór odpowiedniego oprogramowania i rozwiązań przeznaczonych do obsługi sklepów internetowych, może znacznie ułatwić obsługę takiego sklepu, a przede wszystkim zwiększyć skuteczność sprzedaży poprzez sklep internetowy.