W nowej wersji
Comarch ERP OPTIMA została wprowadzona funkcjonalność pozwalająca na "odchudzenie" bazy
danych, jeśli ta osiągnęła pokaźne rozmiary. Funkcjonalność ta jest doskonałym
rozwiązaniem, gdyż uszczuplenie wielkości bazy znacznie poprawia szybkość pracy
na programie. Zasada działania funkcji jest następująca:
1) Przeprowadzamy test bazy
przed usunięciem transakcji.
Opcja
ta przygotowuje bazę danych do wykonania "cięcia". Sprawdza
następujące pozycje w programie
- dokumenty w buforze,
- informacje o towarach, dla których nie wszystkie dostawy wprowadzone przed dniem cięcia zostały
- rozchodowane,
- dokumenty w buforze wystawione po planowanej dacie cięcia ale zawierające dostawy wprowadzone
- przed datą cięcia,
- dokumenty niezrealizowane (Rezerwacje Odbiorcy, Zamówienia u Dostawcy),
- nierozliczone dokumenty zaliczkowe.
Po wykonaniu testu otrzymujemy listę dokumentów, które należy zatwierdzić, zrealizować, rozliczyć itp. aby cięcie mogło zostać wykonane
2) Przystępujemy do usuwania wszystkich dokumentów, wprowadzonych przed wskazaną datą (włącznie z tym dniem).
UWAGA!!!
Przed usunięciem danych z bazy należy
wykonać kopię bezpieczeństwa bazy.
W przypadku FA i PA
rezerwujących towar na magazynie (nie powiązanych z dokumentami magazynowymi), usunięcie tych
dokumentów skutkuje zdjęciem rezerwacji z towaru, natomiast usunięcie
niepowiązanych FZ skutkuje zdjęciem
zamówienia z towaru.
Może się zdarzyć, że
dwa lub więcej powiązanych ze sobą dokumentów, w procesie cięcia bazy
zostanie rozdzielonych. Podczas podglądu
dokumentów powiązanych na zakładce Dokumenty, usunięty dokument nie będzie
widoczny, natomiast będzie się tam wyświetlać informacja: Usunięto dokumenty
skojarzone.